سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سام
دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 1:40 عصرنظر خواهی

چند وقته که گلشیفته فرا هانی بدلیل بازی در یک  فیلم امریکایی ممنوع الخروج شده ما هم به همین بهانه بیوگرافی اورا همراه با چند عکس که مال خودماننیست ولز سایت دیگر اورده ایم در این جا گذاشته ایم و از شما می خواهیم که نظر خودرا بای ما بگذارید که ایا با این کار مخالفید یا نه!

 

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی 2:

نام: گلشیفته فراهانی

تاریخ تولد: 1362 - تهران

دختر بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا

و خواهر شقایق فراهانی

 

 

 

 



 

براى یادآورى گلشیفته فراهانى نیازى نیست به ذهنمان خیلى فشار بیاوریم. او از همان اولین فیلمش آشنا بود. جلوه اى از تمام دختران ساده، صمیمى و البته کمى شیطان و سبک سر ایرانى در بازى او نمایان بود و همین آینده درخشانى را براى او قابل پیش بینى مى کرد. گلشیفته فراهانی اولین حضورش در سینما با درخت گلابی بود. وقتی قرار شد داستان گلی ترقی توسط داریوش مهرجویی ساخته شود، محمدرضا شریفی نیا که همکار شقایق فراهانی بود عکس های گلشیفته را نزد مهرجویی برد و مهرجویی طی چند تست، فراهانی را برای نقش «میم» درخت گلابی برگزید. صداقت و به نوعی ساده بودن میم و در عین حال شیطنت اش باعث شد تا شخصیتی به وجود بیاید که در کنار تمام مشکلات طول فیلم لبخند بزند، روی درخت برود، بدود و بی اعتنا به خواستگارها بازی با بچه های دیگر را ادامه دهد. درخت گلابی گامی موفق برای فراهانی به سوی دنیای سینما بود. گامی که باعث شد تا رشته دانشگاهی اش موسیقی را رها کند و مجذوب سینما شود. فراهانی بعد از درخت گلابی، نقش کوتاهی در هفت پرده را مقابل مهدی احمدی بازی کرد. فرشته ای که برای دادن یک پیغام سعی می کند یکی از جوان های هفت پرده را از ناامیدی دور کند. او دومین کارش را برای کارگردانی انجام داد که برای اولین بار فیلم می ساخت و لذت کار با فرزاد موتمن را هرگز فراموش نکرد. در فاصله  ای نه چندان زیاد «زمانه» حمیدرضا صلاحمند ساخته شد. اما این بار فراهانی در زمانه آن گلشیفته بااستعداد نبود؛که این امر را میتوان در عوامل وکارگردانی فیلم جستجو کرد به علت اینکه این فیلم جزء بدترین فیلم های بازیگران مطرحی چون هدیه تهرانی ومحمد رضا گلزار هم بود هرچند حتی خودش هم می گوید تا به امروز هرگز فیلم را ندیده است.
فراهانی مدتی از سینما دور بود سپس با دو فیلم موفق بوتیک و اشک سرما، دوباره همان موفقیت درخت گلابی و هفت پرده را تجربه کرد. در بوتیک، اتی دختری فراری وخودسر است که نمونه های آن در جامعه امروز بسیار به چشم می خورد. اگر چه حمید نعمت ا... هم زحمت زیادی برای درآمدن حس هر کدام از کاراکترهایش کشیده و شاید نتیجه زحماتش هم این بود که بوتیک فیلم برگزیده هیات داوران و فیلم اول بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شود. فراهانی بعد از بوتیک، در اشک سرما هم بازی کرد. نقش روناک، یک چوپان کرد که لهجه و بازی او، کاملاً متفاوت از فیلم های قبلی اش بود. در آوردن لهجه کردی در آن فضای غیرقابل باور، نشانه تمرین زیاد فراهانی برای این نقش بود. اشک سرما در جشنواره به نمایش درآمد، با اقبال تماشاگران روبه  رو شد و حالا چند روزی است که برپرده رفته تا در اکران عمومی با مخاطب امروزی ارتباط برقرار کند؛. در کنار این دو فیلم گلشیفته فراهانی در جایی دیگر فیلم متفاوت مهدی کرم پور هم بازی کرده است. رها دختری جنوبی و آبستن در فیلم جایی دیگر است که درگیر یکسری مشکلات می شود. شاید بتوان گفت که فراهانی برای نخستین بار نقش یک زن کامل و باردار را هم در این فیلم پذیرفته؛ نقشی که تاکنون از او در فیلم هایش ندیده بودیم.
گلشیفته فراهانی پیش از شروع کار در سینما، در چند تئاتر و کار عروسکی در کنار پدرش فعالیت کرد. اما بازیگری او را از موسیقی دور کرد.. تندیس جشن هشتم خانه سینما در شرایطی به فراهانی تعلق گرفت که او در ایران نبود و برای نمایش اشک سرما در ژاپن به این کشور سفر کرده بود؛ جایزه  ای که پاسخی به همه تلاش های این بازیگر در سال قبل و نقش آفرینی های متفاوتش بود. پس از این فیلم ها گلشیفته فراهانی در بندر انزلی مقابل دوربین بهار خزر فیلمی از دکتر علی رفیعی رفت. او این بار در مقابل رضا کیانیان یکی از بازیگران با تجربه کار کرد. گلشیفته تجربه بازی در پروژه های فرا مرزی را هم دارد. او در این مدت در بابا عزیز مقابل دوربین ناصر خمیر کارگردان تونسی و در دو فرشته مقابل دوربین محمد حقیقت، ایرانی مقیم فرانسه رفته است. فضای تئاتری کار رفیعی که احتمالاً فضایی فوق العاده برای بازی گلشیفته رقم زده و کار در دو فیلم متعلق به موج جشنواره  ای می تواند سبب شناخته شدن فراهانی در خارج از کشور و حتی کسب جوایز بین المللی برای او شود؛ که همانا کسب مقام بهترین بازیگر زن در جشنواره نانت فرانسه(جشنواره فیلم سه قاره)بودگلشیفته فراهانی بازیگری است که مرز میان نوجوانی تا جوانی در سینما را با زحمت فراوان و با موفقیت پیموده و حالا می تواند در اندیشه تثبیت خود به عنوان یک ستاره در سینمای ایران باشد. بازیگری که در این سال ها همیشه سعی کرده به دور از سایه پدر و خواهر بازیگرش و فراتر از مرزهای خانواده، نشان دهد نه یکی از بچه های سینما و نه از نسل دوم سینماست. او به عنوان یک بازیگر مستقل حالا آنقدر به موفقیت رسیده که کسی نتواند با این جملات، بازی های درخشانش را زیر سؤال ببرد. فقط نگاه کنید به بازی او در صحنه روی پل فیلم بوتیک در مقابل محمدرضا گلزار و البته صحنه ای که در غار فیلم اشک سرما سعی می کند خودش را راضی کند تا کاوه با بازی پارسا پیروزفر را هدف قرار دهد. حرکات صورت و نوع واکنش او به موقعیت در این دو صحنه از این دو فیلم کافی است تا باور کنیم سینمای ایران یک بازیگر تمام عیاررابه جمع معدود بازیگران اینگونه اش در تاریخ خوداضافه کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ اعلام نظرات تا 12/مهر/1387



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
    شنبه 86 دی 22 ساعت 2:5 عصرحسینیه حافظ اباد

    شاید کسانی که توی البوم تصاویر من رفتن بگن این عکس ها مال کجایند

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    http://javadjahesh.parsiblog.com/

    این حسینیه حافظ اباد یکی از روستا های اطراف سیرجانه



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
    دوشنبه 86 آذر 12 ساعت 3:25 عصراسلام

    چند عکس تقدیم به شماادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
    سه شنبه 86 مرداد 9 ساعت 3:12 عصرمسئله بنزین

    رهبر معظم انقلابادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
    سه شنبه 86 مرداد 9 ساعت 2:58 عصردخا نیات

    بر اثر مصرف دخانیات سالانه 50 هزار نفر در ایران جان خود را از دست می دهند .
    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی , آمارجهانی مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات را سالیانه 5 میلیون نفراعلام و تصریح کرد: گسترش ورزش از راههای سالم نگه داشتن جامعه از انواع آسیب هااست که باید برای آن برنامه ریزی کرد.محسنی گفت : 15 درصد مبتلایان به بیماریهای سرطان , دیابت و قلب و عروق در کشور ناشی از افزایش مصرف دخانیات و کم تحرکی است .



  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)
    سه شنبه 86 مرداد 9 ساعت 11:16 صبحخواستن توانستن است
    من همیشه د وست داشتم بلوگ داشته باشمادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • متن فوق توسط: جوادتوکلی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

    درباره خودم
    سام
    جوادتوکلی
    من جواد توکلی پسری 13ساله هستم من خودم این وبلاگ را درستکردم با تلاش خودم فقط می خواستم بگویم چرا نوجوانان بیشتر به سمت بازی های کامپیوتری می روند بیایند وبرای خود بلوگ درست کنند وسری در اینتر نت بزنند
    آرشیو یادداشت ها
    مخصوص
    اسلام
    لوگوی من
    سام
    لوگوی دوستان من

    آهنگ وبلاگ من
    اشتراک در خبرنامه